Menu
ObecDobřejovice
​​​​úřední hodiny: pondělí a středa 9 – 11 a 14 – 18
nahoru

Pěší výlet Za výhledy na protihlukový val

val

Procházky po Dobřejovicích k rybníku Skalníku, Novému rybníku či do Průhonického parku známe asi všichni. Ale kam vyrazit, když už nás výlety na tato místa omrzí? A co je vlastně za dobřejovickými humny? Přijměte pozvání na výlety do blízkého okolí, tentokráte na výhledy z protihlukového valu u Průh

• Délka trasy: 6 km
  • Převýšení: 83 metrů
  • Náročnost: střední
  • Terén: chodníky, cyklostezky, málo používané silnice, cca 20 metrů mimo cestu
  • Mapa výletu: www.1url.cz/@ZaVyhledy

Z Dobřejovic se dle místa vašeho bydliště napojte na cyklostezku vedoucí do Průhonic kolem Nového rybníka. Můžete využít třeba v mapce vyznačenou cestu okolo fotbalového hřiště a čističky na hráz Nového (Mlýnského) rybníka. Cyklostezka vás povede okolo Průhonického parku, kde si jistě všimnete nově vybudované vstupní brány – do parku z Dobřejovic se už nyní dá dostat jen na kartu. My se ale vydáme dále po cyklostezce kolem parku do Průhonic, kde pokračujeme stále rovně po ulici Dobřejovická. Pár metrů poté, co po levé straně skončí plot parku, zahneme doprava ulicí Na Michovkách. Na druhé křižovatce se dáme doleva ulicí Františka Krause a poté na křižovatce s ulicemi Pod Valem I a Pod Valem II najdeme vpravo mezi ploty dvou domů nenápadný průchod směrem k valu.

Po krátkém intenzivním stoupání jsme na vrcholu valu. Z něj se nám otevírá nezvyklý pohled do širokého okolí. Pokud budete po valu postupovat doprava, uvidíte lépe směrem na Dobřejovice. Z vyhlídky na tomto konci je možné si cestu zkrátit a sestoupit na novou silnici v plánované obchodní zóně. Místo, kde se zóna plánuje, si můžete ostatně z valu dobře prohlédnout. Je to pole mezi valem a dálnicí D1. My se ale po výstupu na val obrátíme do leva a budeme pokračovat po vrcholku valu směrem na Průhonice. Tam se nám otevírají krásné pohledy směrem na Prahu. Na samém konci valu těsně před protihlukovou stěnou zahneme doprava po travnatém svahu mimo cestu (toto je nejnáročnější místo vycházky, pokud vyrazíte s kočárkem, budete ho zde muset s valu snést) a dostaneme se k nově zbudované komunikaci.

Na tomto 1,4 km dlouhém poli investor plánuje novou obchodní zónu. Po silnici má proudit okolo 10 000 automobilů denně, většina směrem na dobřejovický Exit 8 D1.

Po asfaltové cyklostezce, která komunikaci doprovází, se vydáme doprava podél valu. Všimněte si, že cyklostezka má mít další napojení: vlevo směrem na Čestlice zatím po několika desítkách metrů končí oranicí, vpravo směrem na Dobřejovice pak končí přímo v plotu pokusných ploch Botanického ústavu.

Po této cyklostezce směrem do Čestlic se zatím neprojedete. V pozadí však uvidíte podchod pod dálnicí.

My pokračujeme dále po asfaltu až k dobře známému kruhovému objezdu u Exitu 8 z D1. Toto je pro změnu nejnebezpečnější místo vycházky – je třeba přejít frekventovanou silnici směrem ke Střelnici. Kolem ní budeme pokračovat rovně až do skladového areálu Severe Jedna. Areálem lze projít (doporučujeme si ověřit u vrátného, zda je brána na druhém konci areálu otevřená), a tak se pohodlně octneme na málo frekventované silnici z Nupak do Dobřejovic. A odtud už je to z kopce domů jen kousek.

Hezkou vycházku přeje Jan Chvátal!

Datum vložení: 7. 1. 2018 9:02

Mobilní rozhlas

Výška hladiny

Dobřejovický potok

Více informací z měrného bodu naleznete na serveru envimonitoring.cz

UPOZORNĚNÍ: Veškerá data jsou bez právní záruky.