Menu
nahoru

Pěší výlet do Nupak, Čestlic a pod dálnici

Nupaky

Zvu vás na další objevování našeho okolí. Tentokráte se vydáme přes Nupaky dále po nových stezkách do Čestlic. Tam mimo jiné objevíme schovaný podchod pod dálnicí.

Délka trasy: 8 km
Terén: vhodné na suché období, část cesty může být za vlhka blátivá
Mapa výletu: 1url.cz/@DoNupak

Z naší návsi se vydáme po Čestlické až na kraj obce, kde budeme pokračovat stále rovně do kopce směrem na Nupaky. U bývalé Tescomy dnes poprvé podejdeme dálnici D1. Hned za prodejnou Auto Opat se dáme směrem doprava a projdeme nupackou obchodní zónou. Po chvíli se za prodejnou levných potravin vydáme doleva a pokračujeme až k cestě vedoucí podél potoka. Napravo je k dispozici pěkné dětské hřiště. My se ale vydáme doleva a ulicí Kruhová dorazíme až na „hlavní“ ulici Nupacká. Po ní se dáme doprava do centra obce. Za bývalou restaurací „U dřevorubce“ (nyní pizzerií) zabočíme doleva na nově zbudovanou a skvěle udržovanou cestu s travnatým povrchem, doprovázenou alejí stromů.

Polní cesta z Nupak směrem na Benice.

Asi po půl kilometru dojdeme na křížení polních cest s přírodním hřištěm. Naše cesta povede doleva, kde se již na obzoru rýsují Čestlice. Zamíříme směrem k nepřehlédnutelnému Hornbachu a u něj pak po chodníku až na čestlickou náves. Na ní se vlevo od basketbalového hřiště dáme malebnou a skrytou Velkou uličkou. Po pár metrech zástavba končí a procházíme zeleným pásem, který Čestlice odděluje od obchodní zóny.

Čestlice odděluje od obchodní zóny pruh zeleně.

V ní se vedle objektu Draeger nachází vstup do podjezdu pod ulicí Obchodní a pod dálnicí D1. Schválně, kdo z vás si ho dodnes při jízdě autem po Obchodní všiml? Já tedy ne.

Výhled z podjezdu dálnice směrem k Průhonicům s poměrně zdařilými graffiti.

Za podjezdem se napojíme na rozestavěnou cyklostezku v plánované obchodní zóně (která v současném stavu může být zamokra rozbahněná). Dál budeme pokračovat vlevo směrem ke kruhovému objezdu, kolem střelnice směrem k areálu SEVERE. Ten je po většinu času průchozí a dostaneme se jím pohodlně na nupackou silnici. Po ní se již vydáme z kopce zpět domů.

Hezkou vycházku přeje Jan Chvátal!

Datum vložení: 16. 5. 2018 9:09

Mobilní rozhlas

Výška hladiny

Dobřejovický potok

Více informací z měrného bodu naleznete na serveru envimonitoring.cz

UPOZORNĚNÍ: Veškerá data jsou bez právní záruky.